Van Oost naar West en vice versa - Reisverslag uit Macdoel, Verenigde Staten van Cas Loon - WaarBenJij.nu Van Oost naar West en vice versa - Reisverslag uit Macdoel, Verenigde Staten van Cas Loon - WaarBenJij.nu

Van Oost naar West en vice versa

Blijf op de hoogte en volg Cas

02 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Macdoel

Beste (trouwe) lezers,

Van de USA naar het Midden-Oosten. Ook hier staan de kranten vol met ISIS gerelateerde items, ISIS wordt namelijk nogal gevreesd. En als hier iets gevreesd wordt heeft ook iedereen zijn eigen manier om zoiets te bestrijden. Het landelijke radio station FOX roept dagelijks mensen op om zich goed voor te bereiden op een mogelijke en zeer verwachte inval van Jihad strijders. Er wordt geadviseerd om medische cursussen te volgen zodat men elkaar in geval van nood kan helpen zonder de hulp van een dokter. Ook veel, lang houdbaar eten en drinken wordt geadviseerd om in te slaan in geval van totale chaos. En voor degene die nog geen wapen thuis heeft moet er maar snel een gaan kopen en schiet lessen nemen. Ohja zomaar een vreemde vertrouwen moet je vooral niet doen, vooral als de persoon wat meer getint is en een net geschoren baard heeft. Opzich wel grappig, en vooral dat Amerikanen het vreemd vinden dat buitenstaanders soms een beetje lacherig over hun land doen. Dit ISIS is een internationaal probleem, maar de manier van aanpak hier is een op zichzelf staand probleem als je het mij vraagt. De naïviteit van de gemiddelde Amerikaan zorgt er ook lekker voor dat iedereen bang is of degene die nog niet bang zijn bang worden gemaakt. Naast deze individuele beschermingspunten willen ze de grenzen nog wat beter gaan bewaken en de procedure om de verenigde staten in te komen wat aanscherpen. Overigens geheel terecht want op dit moment loopt iedereen hier zo maar het land in zonder dat er enige overdreven controle is….

Naast dit meer serieuze stuk zal ik maar verder gaan met wat ik hier doe en/of heb gedaan.

Ik heb weer eens een American Football wedstrijd bezocht. Naast schreeuwende moeders, knullige cheerleaders, vet eten en een overdreven commentator heb ik nu het voorrecht om te genieten van een band bestaande uit pakweg 15 Aziaten. Ik heb zo’n vaag vermoeden dat deze ijverige muzikanten geen noten kunnen lezen, en als ze het wel kunnen weten ze denk ik niet hoe hun gekozen instrument werkt. Naast deze niet muzikale muzikanten heeft dit hoopje ongeregeld ook een dirigent. Zijn stokjes gezwaai zal vast afgekeken zijn van Harry Potter, helaas is de uitkomst niet magisch. Griffoendor -1. ohja voor de Aziaten onder ons, ik suggereer niet dat alle Aziaten slecht zijn in muziek maken of uitvoeren, alleen hun toevallig wel.


Ook werd ik afgelopen zaterdag gebeld door Rik of dat ik mee ging uiteten. Helaas had ik al ja gezegd voordat hij vertelde dat ze eerst naar de kerk zouden gaan....*#@!@!!**#@*@! Nou wij naar de kerk, bleek er geen mis te zijn, Halleluja. Nou geen Halleluja voor mij vandaag, want ze kwamen op het idee om toch te bidden en elkaar maar eens even goed te zegenen. Nou nadat ik, plus al mijn vrienden en familie in Nederland, jullie dus, waren gezegend was het tijd om te gaan eten. Na dit etentje ben ik met Rik, zijn vrouw en zijn zoon mee naar huis gegaan om een film te kijken en vervolgens in de jacuzzi te springen met zijn zoon. Toch nog een zeer geslaagde avond! Toen ik de dag erna Daniel zag en hij vroeg naar mijn avond vertelde ik dat ik rond 1:15 in bed lag. Dit is hier echt extreem laat, terwijl ik dat op een gemiddelde zaterdagavond toch wel een paar uur te vroeg vindt om de plaatselijke Turk te bezoeken…

Op dit moment ben ik in Macdoel, een afgelegen plaatsje in Noord-Californie met zo ongeveer 40 inwoners waarvan er zeker 35 een crimineel verleden hebben en de overige 5 hebben waarschijnlijk niet eens in de gaten dat ze leven. Buiten deze wazige gemeenschap om is het hier heel mooi. Rondom deze plaatst heeft Plant Siences heel veel velden met aardbeien en frambozen planten die geoogst moeten worden, dit is nogal een flinke operatie. Ik woon op dit moment met de hele mannelijke kant van de familie Nelson in een huis, ongeveer 7 mannen tussen de 24 en 50 jaar. Het is een drukke periode met lange werkdagen, maar na werktijd worden er wel leuke dingen gedaan zoals schieten, quad rijden, mountainbiken en jagen.
Ik blijf hier nog 2 dagen en dan gaat mijn reis beginnen die ik heb beschreven in mijn vorige reisverslag. Rond 15 oktober zal ik terugkeren naar Macdoel tot ongeveer 7 November, daarna zal ik weer terug gaan naar Watsonville waar ik tot nu toe mijn tijd heb doorgebracht.
Het hele schema is een beetje verschoven door de hitte, vandaar dat de datums in mijn vorige versag niet meer kloppen, mijn excuses.

Nou ik wens jullie allemaal nog een fijne week toe, en aangezien jullie allemaal zijn gezegend zal dit vast goed komen.

Amen

  • 02 Oktober 2014 - 10:02

    Peer:

    Ben blij dat ik gezegend ben, ik hoop dat het helpt.

  • 02 Oktober 2014 - 16:43

    Marianne Kessels:

    Hey Cas, wat leuk weer om te lezen waar je allemaal mee bezig bent!!
    Nog een mooie leerzame tijd daar en geniet er vooral van!!!

    Groetjes Harrie en Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Macdoel

Stage

Stage bij Plant Sciences,Inc.

Recente Reisverslagen:

21 November 2014

How I travel the USA

02 Oktober 2014

Van Oost naar West en vice versa

20 September 2014

How I survive the USA

05 September 2014

How I met the USA
Cas

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 3578

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 23 December 2014

Stage

Landen bezocht: