How I survive the USA - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Cas Loon - WaarBenJij.nu How I survive the USA - Reisverslag uit Watsonville, Verenigde Staten van Cas Loon - WaarBenJij.nu

How I survive the USA

Blijf op de hoogte en volg Cas

20 September 2014 | Verenigde Staten, Watsonville

aangezien mijn lieve zuster vanuit Istanbul een reisverslag in elkaar heeft geknutseld kon ik natuurlijk niet achterblijven, there we go!

het is alweer bijna 3 weken geleden dat ik hier aankwam gevlogen, na mijn laatste en tevens eerste reisverslag zijn er niet echt hele rare dingen gebeurd, dus hou daar rekening mee.

Ik was mijn vorige verslag geëindigd met het feit dat ik die week zou optrekken met Rory, met die week ga ik nu verder.
Rory reist heel Californie door om telers te bezoeken, aangezien Rory ook wel Rory Wikipedia kan worden genoemd door zijn enorme algemene kennis heeft hij me tijdens deze reizen veel verteld over van alles en nog wat en me van alles laten zien. Aangezien ik een Nederlander ben en Nederlandse hersenen of zaagsel, net wat jullie willen, heb is het vaak laat op de dag lastig om die enorme lading informatie te verwerken vanuit een andere taal. Toegegeven dus dat ik na vier uur s'middags vaak ja zei terwijl hij nee verwachte en vice versa, puur omdat alles langs me heen ging. Toch bedankt voor je inzet!

Met Rory ben ik eventjes door Castroville gereden. Deze plaatst wordt gezien als s'werelds artisjokken centrum. In plaats van mij mee te nemen naar een plek waar iets lekkers wordt gemaakt moesten wij zo nodig naar dit artisjokken gat. Rondom Castroville worden enorm veel artisjokken verbouwd door het uitstekende artisjokken klimaat. Ook wordt hier ieder jaar een artisjokken evenement gehouden waarbij een Miss Artisjok wordt gekozen. Aangezien ik geen vrouw ben val ik helaas af voor deze zeer gewilde prijs. Wel betekende deze miss verkiezing ooit tot de wereldwijde doorbraak van Marilyn Monroe, dit wereldwijde sekssymbool is haar carrière begonnen op een wagen vol artisjokken. Een beetje apart als je het mij vraagt. Dus als op een dag uitlekt dat Bobby Eden bekend is geworden bij een evenement waarbij broccoli moest worden gepureerd moet je niet raar opkijken.

Verder deze werkweek is er niks bijzonders gebeurd, dus hier hou ik het bij.

Het weekend wat volgde stond in het teken van de kinderen van Daniel, Avery werd 3 jaar en aangezien Audrey een week eerder 5 was geworden was er reden voor een Amerikaans feestje. Dit werd groots gevierd en stond helemaal in het teken van de Disney film Frozen. Letterlijk alles was versierd, de meisjes hadden grote jurken aan van hun Frozen helden en alle familie en vrienden waren aanwezig. Nadat het feest en het eten was gezegend was het tijd om te ''feesten''. Dit ''feesten'' houdt in heel veel eten en heel veel drinken. Wel alcohol vrij, iets wat wij in Nederland niet zo gewend zijn. Het was gezellig en het duurde maar een paar uur, een hele dag had van mij nou ook weer niet gehoeven. Nadat we alles hadden opgeruimd was het de dag erna Daniel die jarig was. Ook nu was het tijd voor een feestje, ongeveer het zelfde als de dag ervoor, maar niet zo uitgedost (gelukkig).

De werkweek die volgde heb ik besteed samen met Scott Adams, ook hij reist heel Californie door om op bezoek te gaan bij telers. Tijdens deze week ben ik samen met hem naar Oxnard gereden wat ongeveer 5 uur rijden is. 5 uur heen, 5 uur terug, om daar 2 uur lang een beetje te kletsen met een frambozen teler. Efficient?nee, leuk voor mij om het zuiden te zien? ja.
Na deze dag ben ik s'avonds weer naar een American Football Game wezen kijken. Ook hier was te zien dat Amerikanen heel trots zijn op hun land. Voor de wedstrijd werd er gebeden, waarna het Amerikaanse volkslied volgde. Hand op het hart, gedraaid richting het westen, tranen in de ogen en een ruiter met de Amerikaanse vlag die met zen paard rondjes rende. Leuk om mee te maken, maar voor mij hoeft het allemaal niet zo overdreven, en t volkslied is te lang.

Ook heb ik sinds deze week een fiets tot mij beschikking, iets waar iedereen wel om kan lachen aangezien niemand hier een fiets gebruikt als vervoersmiddel. Ze gebruiken het wel om te mountainbiken maar niet om boodschappen mee te doen, nou ik wel. Echt rekening wordt er niet gehouden met fietsers, en aangezien ik thuis wordt genoemd als de hoofdsponsor van Friet van Asten kan ik misschien al op voorhand men eigen fietsenzaak openen.

De week die volgde heb ik met Rik Noonan doorgebracht, de CFO van Plant Sciences. Rik is de man die me iedere keer meeneemt naar de American Football wedstrijden. Een hele leuke week gehad maar niet echt iets spannends gebeurd wat jullie zouden moeten en willen weten. Wel heb ik deze week gehoord dat mijn programma wordt omgegooid.

De planning was dat ik volgende week richting Macdoel, een plaatsje in Noord-Californie, zou gaan voor 6 weken. De planning die er nu is verloopt als volgt. Donderdag 25 september vertrek ik naar Macdoel tot dinsdag 30 September. Vanuit daar rijden ik en Kendra naar Manteca voor 1 dag om vervolgens het vliegtuig vanuit San Fransisco naar Atlanta te nemen. Nadat we zijn geland moeten we 6 uur richting North-Caronlina rijden om daar 2 dagen te verblijven. Na deze 2 dagen rijden we met de auto naar Florida waar we ook weer 2 dagen blijven. Daarop volgend neem ik alleen het vliegtuig vanuit Orlando naar Los Angeles om daar te genieten van 2 vrije dagen. Daarna wordt ik naar Oxnard gebracht waar ik een week zal zijn. Vervolgens ga ik vanuit Los Angeles met het vliegtuig naar San Fransisco om vanuit daar naar Climate Falls te vliegen... Ben Benieuwd!

Ik denk dat dit het wel weer was wat betreft mijn Reis-Verslag. Nu iedereen weer helemaal op de hoogte is wens ik jullie een fijn weekend en jullie horen van me;)

X

  • 20 September 2014 - 20:51

    Peer:

    Zoveel schrijven en dan bijna foutloos, ben jij dat wel? Wel een leuk programma dat je hebt en gelukkig niet zo vol. Ge doet da goed Cas.

  • 21 September 2014 - 21:01

    Ineke ( Uit Heesbeen):

    Hey cas, mooi verhaal! Leer ze daar maar eens fietsen. Veel succes en plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Watsonville

Stage

Stage bij Plant Sciences,Inc.

Recente Reisverslagen:

21 November 2014

How I travel the USA

02 Oktober 2014

Van Oost naar West en vice versa

20 September 2014

How I survive the USA

05 September 2014

How I met the USA
Cas

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 3579

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 23 December 2014

Stage

Landen bezocht: